Od 3 stycznia do 6 czerwca uczniowie kl. Ia pod opieką wychowawczyni p. Danuty Barabasz realizowali III etap Projektu "Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy”. Projekt ten finansowany był przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa.
Realizacja Projektu stwarzała warunki do rozwoju asertywności, kreatywności, korzystania z różnych źródeł twórczego myślenia, ciekawości poznawczej, otwartości na wiedzę. Projekt pokazuje, że dzieci mają różnorodne predyspozycje i umiejętności. Należy podkreślać ich indywidualność i pamiętać, że nikt nie powinien czuć się gorszy. Po zdiagnozowaniu profili inteligencji uczniów, oraz ich zainteresowań i możliwości, dostosowano do każdego indywidualne sposoby oddziaływań. Ważne jest, aby indywidualne zdolności rozwijać i wspierać. Kluczowym zadaniem było rozwijanie inteligencji wielorakiej według Hawarda Gardnera tj: językowej, matematyczno–przyrodniczej, artystycznej i ruchowej, komunikacyjno–informacyjnej, społecznej.
Dzieci chętnie i z zaangażowaniem uczestniczyły w zajęciach. Samodzielnie podejmowały różnorodne działania. Uczniowie często zaskakiwali pomysłowością. Dawało to wiele satysfakcji i radości.