Biuletyn Informacji PublicznychKlauzule informacyjne

Opublikowano: niedziela, 20.10.2019
Autor: p. U. Karpińska, p. D. Soliński
Odsłon: 42
W Krynicy Zdrój       17 października klasa Vb pojechała na wycieczkę do Krynicy Zdroju, która określana jest mianem „Perły Polskich Uzdrowisk”. Krynica Zdrój położona jest w Beskidzie Sądeckim na wysokości 560-620 m.n.p.m w malowniczych dolinach Kryniczanki i jej dopływów, wokół są wspaniałe lasy bukowe, jodłowe i świerkowe. Swoją przygodę w tym mieście zaczęliśmy od Góry Parkowej, na którą wyjechaliśmy kolejką linowo–terenową. Dzięki pięknej i słonecznej pogodzie na szczycie góry podziwialiśmy niesamowite widoki. Na bardziej odważnych czekały „rajskie ślizgawki” – strome zjeżdżalnie. Po powrocie do centrum miasta spacerowaliśmy parkiem Dukieta, kierując się w stronę pijalni wód mineralnych. Mieliśmy tam okazję spróbować leczniczych wód takich jak: Zuber, Jan, Słotwinka. Kolejną atrakcją naszej wycieczki był wyjazd kolejką krzesełkową na szczyt stacji narciarskiej Słotwiny Arena i spacer w koronach drzew, której zwieńczeniem jest wieża widokowa. Wieża widokowa w Krynicy Zdroju jest pierwszą tego typu wieżą widokową w Polsce. Ma ona wysokość prawie 50 metrów, potęgę tej budowli można porównać do 17-piętrowego wieżowca. Wędrując coraz wyżej i wyżej, z poziomu pni wspinaliśmy się aż po korony drzew. Spacer pozwolił nam dostrzec z bliska życie, które toczy się na nieznanym nam poziomie przyrody, usłyszeliśmy tam dźwięki, które z reguły docierały do nas z daleka. Dodatkową atrakcją była ścieżka dydaktyczna składająca się z kilkunastu instalacji opowiadających o ciekawych roślinach, które można spotkać w Krynicy i jej okolicach, i o mieszkańcach okolicznych łąk i lasów. Po przejściu 1030 metrów dotarliśmy na wieżę widokową, gdzie czekały na nas zapierające dech w piersiach widoki pasm górskich i malowniczej okolicy. Naszą wycieczkę zakończyliśmy obiadem w klimatycznej, górskiej restauracji. Najedzeni wyruszyliśmy w drogę powrotną do Krosna.
Czytaj całość...Krynica Zdrój – Perła Polskich Uzdrowisk
Opublikowano: sobota, 19.10.2019
Autor: p. C. Kafel
Odsłon: 4
Podczas spotkania             17 października uczniowie klasy Va i Vc uczestniczyły w spotkaniu z autorem książek dla dzieci i młodzieży - Marcinem Koziołem. Spotkanie promowało książkę pt. „Detektywi na kółkach”. Jest to kryminał, powieść przygodowa oraz prawdziwa historia wielkiego wynalazcy Nikoli Tesli o którym mówiono „Władca piorunów”.
Czytaj całość...Spotkanie z Marcinem Koziołem
Opublikowano: piątek, 18.10.2019
Autor: p. H. Sowa
Odsłon: 40
Projekt...Projekt „Spojrzenie w przeszłość – dziedzictwo historyczno-kulturowe Krosna i Presova” Uczniowie klas szóstych naszej szkoły wzięli udział w projekcie Muzeum Rzemiosła  w Krośnie „Spojrzenie w przeszłość – dziedzictwo historyczno-kulturowe Krosna i Presova”. Każda z klas wzięła udział w zajęciach – specjalnie przygotowanych lekcjach historycznych, odbywających się poza szkołą: Od Bramy węgierskiej do Bramy krakowskiej, czyli: Rozwój i kształtowanie przestrzeni miasta Krosna w okresie...
Czytaj całość..."Spojrzeć w przeszłość..."
Opublikowano: środa, 09.10.2019
Autor: p. M. Habrat
Odsłon: 179
Opublikowano: wtorek, 08.10.2019
Autor: p. C. Kafel
Odsłon: 61
W trakcie zajęć          Klasa Va bierze udział w projekcje realizowanym przez Państwową Wyższą Szkołę Zawodową w Krośnie pt. Stawiam na naukę moduł „ Ratowanie to dla każdego zadanie”. W ramach tego projektu uczniowie mają możliwość zapoznania się z zasadami udzielania I pomocy. Dzieci uczą się jak wezwać pomoc, zadbać o swoje bezpieczeństwo i poszkodowanego. W praktyczny sposób uczą się udzielać samodzielnie I pomocy.
Czytaj całość...„Ratowanie to dla każdego zadanie”