Biuletyn Informacji PublicznychKlauzule informacyjne

Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy

Opublikowano: wtorek, 14.06.2011
Odsłon: 2985
Logo
      
      Od 3 stycznia do 6 czerwca uczniowie kl. Ia pod opieką wychowawczyni p. Danuty Barabasz realizowali III etap Projektu "Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy”. Projekt ten finansowany był przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa. Realizacja Projektu stwarzała warunki do rozwoju asertywności, kreatywności, korzystania z różnych źródeł twórczego myślenia, ciekawości poznawczej, otwartości na wiedzę. Projekt pokazuje, że dzieci mają różnorodne predyspozycje i umiejętności. Należy podkreślać ich indywidualność i pamiętać, że nikt nie powinien czuć się gorszy. Po zdiagnozowaniu profili inteligencji uczniów, oraz ich zainteresowań i  możliwości, dostosowano do każdego indywidualne sposoby oddziaływań. Ważne jest, aby indywidualne zdolności rozwijać i wspierać. Kluczowym zadaniem było rozwijanie inteligencji wielorakiej według Hawarda Gardnera tj: językowej, matematyczno–przyrodniczej,  artystycznej i ruchowej, komunikacyjno–informacyjnej, społecznej. Dzieci chętnie i z zaangażowaniem uczestniczyły w zajęciach. Samodzielnie podejmowały różnorodne działania. Uczniowie często zaskakiwali pomysłowością. Dawało to wiele satysfakcji i radości.
Dzięki pracy w ,,Ośrodkach zainteresowań” uczyli się współpracy z  innymi, wychodzenia z własną inicjatywą, kompromisu. Dzieci same wymyślały inscenizacje kukiełkowe, sceny dramowe, układały dialogi. Swoją wyobraźnię rozwijały słuchając bajek –grajek i układając opowiadania do historyjek obrazkowych. Bardzo często wykorzystywały do swoich zajęć instrumenty perkusyjne. Nauczyły się grać na flażolecie. Bardzo chętnie grały w gry planszowe i Logico. Dużą popularnością cieszył się Ser Szwajcarski i chusta animacyjna, które zachęcały w  atrakcyjnej formie do podejmowania wysiłku, wzmocnienia koncentracji uwagi. W zabawach zręcznościowych wykorzystywały szczudła, Ser Szwajcarski, Studnię Jakuba, Mozaikę XXL, gąsienicę i Piksi. W ramach Projektu uczniowie brali udział w wycieczce pieszej do Rezerwatu Przyrody "Jaś", zwiedzaniu Starego Miasta Krosna, oraz dwudniowej wycieczce autokarowej do Krynicy Zdroju. Chętnie pracowali nad różnymi inscenizacjami, scenkami, uczyli się ról na pamięć. Przygotowali trzy przedstawienia: ,,Nowy Roczek” ,,Witaj Wiosno” i ,,Cała łąka dla Mamy i Taty”. Piękne, barwne stroje pomogły przygotować mamy, które bardzo chętnie udzielały się w projekcie. Tym ostatnim przedstawieniem podsumowaliśmy pracę Projektu. Program był zadedykowany Mamom i Tatom z okazji ich święta. Wśród zaproszonych gości była p. Dyrektor J. Kasprzyk i rodzice. Dzieci śpiewały, grały na flażoletach, przedstawiały różne scenki. Spotkanie zakończone zostało wspólną zabawą z rodzicami z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych projektu, oraz wręczeniu dyplomów i pamiątkowych myszek – pacynek.
Danuta Barabasz
 
Przedstawienie
Przedstawienie
Przedstawienie
Przedstawienie
Przedstawienie
Przedstawienie
Przedstawienie
Przedstawienie
Przedstawienie
Przedstawienie
Przedstawienie
Przedstawienie
Przedstawienie
Przedstawienie

 
Przewiń w górę